
Praūžė lapkričio 3-8 dienomis vykęs taivanietiško kino festivalis „Taivanas ekrane”. Šiemet festivalyje pristatytos net 9 išskirtinės pastarųjų metų juostos, tarp kurių daugybei apdovanojimų nominuota režisieriaus Chan Ching-lin drama „Balandininkas“ atidariusi festivalį, įžūli tamsioji komedija „Didysis Buda Plus“, jau spėjusi susižerti tarptautines kinomanų liaupses, tik ką dienos šviesą išvydusi jautri ir nostalgiška režisierės Fu Tien-Yu drama „Laisvadienis“ bei intymų žvilgsnį į šeimos santykius ir vidinius tapatybės klausimus atverianti dokumentika „Šventųjų namai“. Festivalio organizatoriai, Azijos menų centras, kaip didžiausią šių metų festivalio išskirtinumą pažymėjo įvairovę, kurios išties buvo gausu. Programoje atsidūrė filmai žanrine įvairove varijuojantys nuo dokumentikos iki fantastikos, pasižymintys labai skirtinga režisūrine ir kinematografine stilistika. Todėl nenuostabu, jog filmų peržiūros susilaukė ypač didelio publikos susidomėjimo – visi seansai džiugino pilnomis salėmis.
Kaip ir kasmet, festivalio metu vyko paskaitos su Azijos kino specialistais, leidusios dar nuodugniau pažinti taivanietiško kino specifiką ir suprasti reikšmingus jo kontekstus, kurie Lietuvos publikai galbūt nėra pažįstami. O šiemet rodytų dokumentinio filmo ,,Raudona dėžutė’’ ir fantastinio filmo „Pusdievis: legenda prasideda“ proga, kuriame vaidmenis atlieka tradicinės lėlių operos budaiši lėlės, žiūrovams buvo pristatyta ir autentiškų teatro lėlių ekspozicija.
Jau 5-tąjį kartą įvykęs festivalis, kasmet sulaukiantis vis didesnio susidomėjimo, tik dar kartą patvirtino kultūrinių ryšių tarp Lietuvos ir Taivano svarbą, atskleisdamas, jog Lietuvos publikai ši šalis – jos socialinės, istorinės ir kultūrinės realijos yra svarbios ir įdomios, leidžiančios atrasti svarbių žmogiškosios patirties paralelių.