Edukacijos

Pažinti Azijos menus ir kultūrą galime skaitydami, stebėdami parodas ar dalyvaudami filmų peržiūrose. Tačiau prisilietę prie šių meno reiškinių patys, savo rankomis, galime geriau suprasti, kokį svorį savyje talpina kiekviena technika bei kuo ji svarbi mūsų pasaulio kultūroms. Šitaip išmokstame vertinti ir gerbti įvairias meno apraiškas bei tuos, kurie tuo užsiima.

Azijos regione gausu tradicinių taikomųjų ir ne taikomųjų menų, o ornamentų, raštų ir gamybos technikų įvairovė tiesiog apsuka galvą. Ne gana to, tradiciniai menai ar rankdarbiai kuo puikiausiai atskleidžia kultūrinius ypatumus, skirtingą estetikos suvokimą bei filosofiją. Jie slepia įvairius pasakojimus apie žmonių kasdienybę, įpročius ir pasirinkimus. Tad kūrybinės dirbtuvės jus ne tik supažindins su skirtingomis Azijos kultūromis per taktilinį ir praktinį ryšį, bet ir suteiks galimybę atrasti naujus kūrybinius klodus savo viduje.

Šiuo metu siūlome šias dirbtuves:

Daugiau nei laikina tatuiruotė – chna piešimo ant kūno kultūra Azijoje. Pastaruoju metu pasaulyje vis populiarėjant įvairaus pobūdžio kūno dekoravimo praktikoms, chna piešiniai tampa trumpalaike kūno tatuiravimo alternatyva, tikrų tatuiruočių ,,bandomuoju triušiu‘‘. Tačiau Azijoje ir Šiaurės Afrikoje ši tradicija egzistuoja ne kaip paprasta kūno puošyba, bet neatsiejama pagrindinių gyvenimo švenčių ir ritualų dalis. Dirbtuvių metu kviečiame susipažinti su šio stebuklingo augalo savybėmis ir istorija, skirtinguose regionuose praktikuojamais piešimo stiliais. Galėsite pamatyti, kaip gaminami natūralūs chna dažai, išmokti kelis esminius kūno dekoravimo elementus bei patys išbandyti savo ranką ir pasinerti į šią meditatyvią piešimo praktiką.

Kimekomi (jap. 木目込み )tai tradicinė dekoravimo technika Japonijoje. Jau XVIII a. Japonijoje taip buvo „aprengiamos“ lėlės. Ant iš minkštos medienos išdrožinėtos lėlės buvo nupiešiamas ir išraižomas brėžinys – drabužio klostės, tada ant brėžinio dedamas audinys ir sukaišiojamas į griovelius, taip sukuriant lėlių rūbų ornamentus.
O šiais laikais šią techniką galima panaudoti ir dekoracijų bei papuošimų gamybai, naudojant putplasčio ruošinius. Dirbtuvėse mokysimės susibraižyti ir pasiruošti ruošinius darbui. Taip pat tai puiki proga panaudoti smulkias audinių atraižas ir taip atgaivinti jas naujam gyvenimui.

This image has an empty alt attribute; its file name is kulturos-naktis-foto-9-1024x683.jpg

Tikriausiai iš popieriaus išlankstytos gervės, lėktuvėliai ir vėduoklės yra jau pažįstami origami. Iš pirmo žvilgsnio, jau pažįstamas metodas, iš tiesų yra daug paslaptingesnis, nei gali atrodyti. Nors laikoma, kad origami yra kilęs Japonijoje, mat japonų kalboje žodis origami 折り紙  reiškia popieriaus lankstymą, tačiau galima pastebėti popieriaus lankstinių ir Kinijoje, o Europoje įmantriai buvo lankstomos servetėlės. Japonijoje tai labai paplitusi kasdienė praktika, pavyzdžiui ant vokų priklijuojami noshi lankstiniai – laimės ir sėkmės linkinti dovana. Origami dirbtuvėse mokysimės lankstyti paprastus ir sudėtingesnius lankstinius. Domėsimės popieriaus specifika ir raštais, bei daugiau sužinosime apie origami lankstymo technikų panaudojimą įvairiose srityse.

Furoshiki (jap. 風呂敷, vonios paklodė) – Japonijos tradicinė vyniojimo medžiaga ir tuo pačiu jos panaudojimo būdas. Jau šimtmečius gyvuojanti, japonų ištobulinta daiktų pakavimo į kvadratinį medžiagos audinį technika kadaise užgimė kaip primityvi, tačiau itin praktiška idėja, iki šiol žavi tiek savo paprastumu, tiek elegancija. Mokysimės ne tik apie furoshiki istoriją, bet ir pakuoti dovanos į kvadratinius, įvairaus dydžio audinius, o taip pat ir susirišti įvairius nešulius.

This image has an empty alt attribute; its file name is IMG_6527-1-1024x683.jpg

Rangoli – tai dažniausiai apskritas iš spalvotų miltų, ryžių, smėlio, žiedlapių ar kalkakmenio supiltas piešinys, primenantis mandalas. Ši praktika Pietų Azijoje nusidriekia nuo hinduisčių moterų namų slenksčių iki budistų vienuolių meditacijos metu pilamų itin detalių ir įmantrių piešinių. Vieniems tai – pasaulio grožio ir tuo pačiu jo laikinumo išryškinimas, kitiems – namų laimės šaukliai, kviečiantys deivę Lakšmę užsukti į svečius.

Kviečiame išbandyti supilti savo rangoli ir išgirsti daugiau pasakojimų apie rangoli raštų ir spalvų reikšmes. Tai įdomi kūrybinė ir meditacinė patirtis.

Naudodami ylą, siūlą ir adatą, knygelę patys surišite rankomis pagal japonišką knygų rišimo metodą, išsivysčiusį Edo laikotarpiu Japonijoje apie 1603–1867 m. Japonijoje knygų tekstai ilgą laiką buvo dauginami rankraštiniu būdu, tad čia susiformavo skirtingos knygų rišimo technikos, atsižvelgiant į rankraščio turinį ar paskirtį. Dirbtuvių metu knygelės viršelį dekoruosite tušu ir akvarele, naudodami japonų tapymo tušu techniką (sumi-e).  Dirbtuves ves ir tapymo bei knygų rišimo technikos pamokys tapytoja Indrė Beinartė, kuri įkvėpimo semiasi iš tūkstantmečius gyvuojančios Rytų Azijos tapybos tušu tradicijos. Kūriniuose Indrė siekia perteikti Rytų Azijos šalių kraštovaizdžio didingumą, harmoniją ir žmogaus sąlytį su gamta. Indrė tapo ne tik ant xuan popieriaus, bet ir ant medžio, keramikos, yra išleidusi knygelę vaikams, kurią ir pati iliustravo. Menininkės darbų pavyzdžius galite peržiūrėti čia: indrebeinarte.com

Dėl dirbtuvių ar kitais klausimasi kreipkitės info@azijosmenucentras.lt