Klasikinių indų šokių mokyklų festivalis MANO INDIJA 2019

Žvangantys varpeliai? Ritmiškas dunksėjimas į grindis? Kas tai?

Kieno tos išraiškingos akys ir kas gi taip stulbinančiai sukasi piruetais? Šie klausimai iškyla kiekvienam tyčia ar netyčia birželio mėnesį, užklydusiam į ištuštėjusius Vilniaus universiteto koridorius. O čia, kaip žinia, kasmet sugužėja gausybė įmantriausiais kostiumais apsirengusių šokėjų, kurios kviečia mus visus į nepamainomą ritmo ir judesio kelionę, į nepažintos estetikos ir rytų dvelksmo kupiną vakarą…

Tai – tarptautinis klasikinių indų šokių mokyklų festivalis MANO INDIJA!

(daugiau…)

Indijos skulptūros atgyja Kultūros naktyje

Ir mes Kultūros naktyje!

Birželio 14d. 21val. Vilniuje, lyg tiesiai nuo Indijos šventyklų sienų nužengusios ir atgijusios šokėjų skulptūros stebuklų kupiną Kultūros naktį kvies Jus žvilgtelėti į mitinį Indijos dievų, deivių ir pusdievių pasaulį. Kur iš plakamo pieno vandenyno užgimsta Lakšmi, kur povo plunksnomis pasidabinęs su piemenaitėmis išdykauja Krišna, kur Šiva šoka savo kosminį šokį, o drambliagalvis Ganešas pašalina visas iškilusias kliūtis.
Apie visa tai ir dar daugiau grakščiais ir išraiškingais šokių judesiais Jums papasakos Lietuvoje aktyviai veikiančios klasikinių indiškų šokių trupės
NATYA DEVI ŠOKIO TEATRAS
RAJYASHREE RAMESH ŠOKIO AKADEMIJA su mokytoja Rajyashree Ramesh (Vokietija).

Po pasirodymo ieškokite atgijusių šokančių skulptūrų miesto širdyje, kurios papuoš Kultūros naktimi šurmuliuojantį Vilnių.

Koncertas vyks:
Birželio 14 d. 21val.
Vilniaus apskrities Adomo Mickevičiaus viešojoje bibliotekoje, Didžiojoje salėje ( Trakų g. 10)

(daugiau…)

Shilpa Nanjappa bharatanatyam šokio dirbtuvės

Kviečiame visus neabejingus šokiui ir jo teikiamam džiaugsmui į klasikinio indiško šokio stiliaus BHARATANATYAM dirbtuves su SHILPA NANJAPPA.

Tiems, kuriems šie šokiai didi paslaptis, kviečiame į NEMOKAMĄ šokio pamoką, kur mokysimės pagrindinių bharatanatyam šokio judesių, o galbūt netgi išmoksime trumpą šokį.
LAIKAS: gegužės 31 d. 16 val. 

(daugiau…)

TARP TRADICIJOS IR KŪRYBIŠKUMO: BHARATANATYAM

Gegužės 30 d. 18 val. Azijos menų centras kviečia į interaktyvią garsios Indijos šokėjos SHILPA NANJAPPA paskaitą.

Shilpa Nanjappa yra žymi BHARATHNATYAM šokėja. Ji – viena garsiausių savo kartos šokėjų Indijoje. Daugiau nei 20 metų treniravosi pas žymųjį Guru Padmini Ramachandran iš Bengaluru, yra surengusi daugiau nei 200 solo pasirodymų visame pasaulyje – šokėjos pasirodymai sulaukė pasisekimo tiek tarp kritikų, plačių auditorijų tarpe. Ji yra pelniusi daugybę prestižinių apdovanojimų tiek gimtojoje Indijoje, tiek visame pasaulyje.

(daugiau…)

Poetas, gydytojas Andrius Luneckas: „HAIKU – tai akimirkos ir begalybės poezija“

Gydytojas anesteziologas–reanimatologas Andrius Luneckas „Santaros“ klinikose dirba jau keliolika metų. Tačiau jis žinomas ne tik kaip puikus medicinos specialistas, bet ir kaip vienas iš nedaugelio Lietuvoje japonišku haiku stiliumi rašančių poetų. Knygos „Vasarnaktis“ autorius, daugelio Lietuvos ir užsienio poezijos konkursų laureatas, nestokodamas humoro jausmo bei erudicijos, dalijasi įžvalgomis ir patirtimis apie spalvingą haiku rašytojo-mediko pasaulį.

„Haiga“, autorius Bashō. Bashō Matsuo, 1644 – 1694, „The Narow road to the Deep North: and Other Travel Sketches“

Kiek žinome, dirbate ypač atsakingą ir ne itin poetišką anesteziologo – reanimatologo darbą. Tad kada ir kokiomis aplinkybėmis pradėjote kurti poeziją?

„Nuo mažų dienų gerai žinojau du dalykus: pirma, kad būsiu gydytojas ir antra – poetas. Net jei per visą gyvenimą neparašysiu nė vienos eilutės, širdyje visuomet glūdės poezijos jausmas.“

„Nuo vaikystės, nuo mažų dienų gerai žinojau du dalykus: pirma, kad būsiu gydytojas ir antra – būsiu poetas. Net jei per visą gyvenimą neparašysiu nė vienos eilutės, širdyje visuomet glūdės poezijos jausmas. Gydytoju tapau ir dirbu jau daug metų, pavyko padėti daugeliui žmonių, tačiau ne visiems, prie kurių prisiliečiau… Taip jau yra, visų išgelbėti neįmanoma… Grįžtant prie poezijos, manau, kad būti poetu ar tiesiog rašančiu žmogumi pakanka vos kelių eilučių, kelių posakių-minčių ar taiklių pastebėjimų. Kūrybai laikas visuomet palankus. Tačiau kalbant apie kūrybos viešinimą, publikavimą – situacija kiek kitokia. Reikia rimtai pasvarstyti: „ar to reikia?“. Baimė, būti apšauktam grafomanu, lieka. Manau, tai yra gerai.“ (daugiau…)

HAIKU - Begalybės Akimirka

Azijos menų centras kviečia Azijos kultūros gerbėjus jau į antrąjį susitikimų ciklo „Lietuva Azijoje – Azija Lietuvoje“ renginį. Šįkart pristatome renginį HAIKU – BEGALYBĖS AKIMIRKA, kuris įvyks jau balandžio 27 d., šeštadienį, 15 val. Japonų kultūros namuose NIHON, T. Kosčiuškos g. 26, Vilniuje.

Renginio metu haiku poetai ANDRIUS LUNECKAS ir ARTŪRAS ŠILANSKAS pristatys egzotiškąjį haiku poezijos žanrą ir savo kūrybą, įkvėptą Tolimųjų Rytų.

Susitikimo metu svečius kviesime susipažinti su japonų kultūros ir estetikos suvokimo persmelkta haiku stiliaus poezija ir jos išraiška Lietuvoje. „Haiku – tai akimirkos ir begalybės poezija“,- taip apie šį trapų, tačiau ypatingai išraiškingą žanrą atsiliepia A. Luneckas. Rašytojai taip pat leis prisiliesti ir prie asmeninių kūrybos patirčių, išlietų jų personalinėse poezijos knygose „Vasarnaktis“ bei „Dylantis mėnuo“. Taip pat, siekiant išsamiau pristatyti haiku žanrą ir jo autentišką skambesį, bus skaitomi haiku ir japonų kalba!

Tiesa, balandžio 27-osios popietę mus džiugins ne tik pavasarinės saulės nugairintų trieilių skambesys ir pokalbiai apie haiku tradiciją, bet taip pat tai bus ir unikali galimybė patyrinėti rytietiškos dvasios sklidinus japonų kultūros namus NIHON. (daugiau…)

Pirmą kartą Lietuvoje vyks Bharatanatyam Arangetram - iniciacija į klasikinio indiško šokio gretas

Klasikinis indiškas šokis, lietuviams vis dar keliantis daugiau asociacijų su indiškais filmais nei su aukšto meninio lygio rafinuotais sceniniais pastatymais, iš tiesų yra profesionalus tradicinis šokio meno žanras, reikalaujantis didelės fizinės ir teatrinės atlikėjo meistrystės. Tuo Lietuvos publika gaus progą įsitikinti šių metų kovo 29 d. Kaune ir 31 d. Vilniuje, kur pirmą kartą Lietuvoje vyks unikalus reginys šokio scenoje – Bharatanatyam Arangetram – iniciaciją į klasikinio indiško šokio gretas žymintis šokėjų pasirodymas. (daugiau…)

Indija - pėdų šokio gijomis nuausti piešiniai

 

Azijos menų centras kartu su Vinco-Krėvės Mickevičiaus memorialiniu butu-muziejumi ir Lietuvos-Indijos forumu kviečia į pirmą susitikimų ciklo ,,Lietuva Azijoje – Azija Lietuvoje’’ dalį :

Indija – pėdų šokio gijomis nuausti piešiniai
Dailininkės AUŠROS KLEIZAITĖS KAVERI ir šokėjos KRISTINOS LUNOS kūrybiniai susipynimai
(daugiau…)

Neringos Raudytės Bharatanatyam Arangetram

Šių metų kovo 31d. kviečiame visus į unikalų reginį Lietuvos šokio scenoje – bharatanatyam šokėjos Neringos Raudytės Arangetram –baigiamojo egzamino solinį koncertą. Arangetram (tamilų k. „įžengimas į sceną“) klasikinio indiško šokio tradicijoje reiškia šokėjo iniciaciją. Tai yra ilgus bharatanatyam repertuaro mokymosi metus vainikuojantis pasirodymas, kurio metu debiutuojantis šokėjas parodo įgytą šokio technikos išmanymą, emocinės perdavos įgūdžius, ritmo pajautą bei, žinoma, fizinę ištvermę.

(daugiau…)

Kiniškoji kaligrafija nūdienos kontekste

Vakarų pasaulyje iš graikų kalbos kildinamo žodžio „kaligrafija“ (graik. Καλλιγραφία; kalligrafía) reikšmė dažniausiai tapatinama su pažodiniu jo vertimu – „graži rašysena“, pirmenybę teikiant vizualinei estetikai. Tuo tarpu Kinijoje žodžio kaligrafija (kin. 书法shufa) reikšmė – „rašymo metodas“ ar „įstatas“, byloja apie tūkstančius metų menančias filosofines bei kultūrines rašybos meno ištakas. Kinijoje kaligrafija nuo seno laikyta aukščiausia meninės išraiškos forma ir po šiai dienai yra išlikusi ypatingai didelę įtaką darančia jėga kasdieniame Kinijos visuomenės gyvenime. Kaligrafija ir skirtingų jos stilių susiformavimas istoriškai siejamas su ankstyvąja rašybos praktika. Tai – bene mėgstamiausia ir labiausiai vertinama vietinės inteligentijos meninės raiškos forma, glaudžiai susijusi su socialiniu ir kultūriniu šalies tapatumu. Toks kaligrafijos statusas pabrėžia nenuginčijamą žodžio ir kalbos svarbą tiek kinų klasikinėje, tiek modernioje kultūroje.

(daugiau…)