Žydinčios slyvos tapyba sumi-e technika

Kviečiame į slyvos tapybos sumi-e technika dirbtuves su tapytoja Indre Beinarte. Slyvmedžiai Rytų Azijoje dažnai pražysta dar sniegui nenutirpus, tad jie simbolizuoja atsparumą, gerą sveikatą ir tyrumą. Sumi-e yra monochrominė arba jai artima švelnių, vandeniu atskiestų spalvų tapyba ant rankų darbo tradicinio popieriaus arba šilko. Beveik prieš 2000 metų ši tapyba atsirado Kinijoje, o į Japoniją atkeliavo XIII – XIV amžiuje.

(daugiau…)

Tekstilės marginimo dirbtuvės - Shibori

Žiemišką sausio sekmadienio popietę (sausio 14 d. 14 val. ) kviečiame praleisti itajime shibori marginimo dirbtuvėse ir susikurti originalią rankomis dažytą skarelę.

Shibori – tekstilės marginimo bei dažymo būdas kai audinys yra sulankstomas, suspaudžiamas, suvyniojamas arba sudaigstomas tokiu būdu apsaugant jį nuo dažų įsiskverbimo. Po dažymo gaunamas pasikartojantis ornamentas, kuris pasižymi įvairiais dažų prasiskverbimo tonais.

(daugiau…)

Akimirkos: Taivanas ekrane 2023

Praūžė lapkričio 3-8 dienomis vykęs taivanietiško kino festivalis „Taivanas ekrane”. Šiemet festivalyje pristatytos net 9 išskirtinės pastarųjų metų juostos, tarp kurių daugybei apdovanojimų nominuota režisieriaus Chan Ching-lin drama „Balandininkas“ atidariusi festivalį, įžūli tamsioji komedija „Didysis Buda Plus“, jau spėjusi susižerti tarptautines kinomanų liaupses, tik ką dienos šviesą išvydusi jautri ir nostalgiška režisierės Fu Tien-Yu drama „Laisvadienis“ bei intymų žvilgsnį į šeimos santykius ir vidinius tapatybės klausimus atverianti dokumentika „Šventųjų namai“. Festivalio organizatoriai, Azijos menų centras, kaip didžiausią šių metų festivalio išskirtinumą pažymėjo įvairovę, kurios išties buvo gausu. Programoje atsidūrė filmai žanrine įvairove varijuojantys nuo dokumentikos iki fantastikos, pasižymintys labai skirtinga režisūrine ir kinematografine stilistika. Todėl nenuostabu, jog filmų peržiūros susilaukė ypač didelio publikos susidomėjimo – visi seansai džiugino pilnomis salėmis. 

(daugiau…)

Režisierius Hsin-yao Huang: kai susiduriate su kliūtimi, kurios neįmanoma įveikti, juokitės

Laukinė, pankiška, akiplėšiška, siurreali – tai tik keletas epitetų, lydinčių režisieriaus Hsin-yao Huang juodąją komediją „Didysis Buda Plus“. Savo kaip režisieriaus karjerą pradėjęs nuo dokumentikos kūrimo, 2017 metais taivanietis H. Huang pasuko į vaidybinį kiną, nors ir neatsisakydamas dokumentalisto šaknų. Jo filmų veikėjai – visuomenės paribio žmonės, o kuriama satyra, persisunkusi kandžia socialine ir politine kritika, visgi, joje nėra jokio pamokslavimo. Kaip sako pats autorius, jam ironija nėra intencionaliai filmo kūrimui naudojamas įrankis, tai greičiau jo požiūrio į gyvenimą pagrindas. Filmas ne mažiau intriguojantis ne tik turinio, bet ir stiliaus prasme: žaidimai su spalva, tiesiai į žiūrovus besikreipiantis pasakotojas atveria dar daugiau kelių, interpretuojant filmo prasmes.

Juodoji komedija „Didysis Buda Plus“ – šių metų taivanietiško kino festivalio „Taivanas ekrane“ programos dalis. Ją pamatyti galite lapkričio 4 d. Kaune, kino teatre „Romuva” bei lapkričio 5 d. Vilniuje, kino centre „Skalvija”. Laukiant filmo kviečiame skaityti interviu su režisieriumi, kuriame jis dalinasi mintimis apie kūrybą, humoro galią ir apie patirtis, įkvėpusias parašyti juodąją komediją.

(daugiau…)