Pirmą kartą Lietuvoje vyks Bharatanatyam Arangetram - iniciacija į klasikinio indiško šokio gretas

Klasikinis indiškas šokis, lietuviams vis dar keliantis daugiau asociacijų su indiškais filmais nei su aukšto meninio lygio rafinuotais sceniniais pastatymais, iš tiesų yra profesionalus tradicinis šokio meno žanras, reikalaujantis didelės fizinės ir teatrinės atlikėjo meistrystės. Tuo Lietuvos publika gaus progą įsitikinti šių metų kovo 29 d. Kaune ir 31 d. Vilniuje, kur pirmą kartą Lietuvoje vyks unikalus reginys šokio scenoje – Bharatanatyam Arangetram – iniciaciją į klasikinio indiško šokio gretas žymintis šokėjų pasirodymas. (daugiau…)

Indija - pėdų šokio gijomis nuausti piešiniai

 

Azijos menų centras kartu su Vinco-Krėvės Mickevičiaus memorialiniu butu-muziejumi ir Lietuvos-Indijos forumu kviečia į pirmą susitikimų ciklo ,,Lietuva Azijoje – Azija Lietuvoje’’ dalį :

Indija – pėdų šokio gijomis nuausti piešiniai
Dailininkės AUŠROS KLEIZAITĖS KAVERI ir šokėjos KRISTINOS LUNOS kūrybiniai susipynimai
(daugiau…)

Neringos Raudytės Bharatanatyam Arangetram

Šių metų kovo 31d. kviečiame visus į unikalų reginį Lietuvos šokio scenoje – bharatanatyam šokėjos Neringos Raudytės Arangetram –baigiamojo egzamino solinį koncertą. Arangetram (tamilų k. „įžengimas į sceną“) klasikinio indiško šokio tradicijoje reiškia šokėjo iniciaciją. Tai yra ilgus bharatanatyam repertuaro mokymosi metus vainikuojantis pasirodymas, kurio metu debiutuojantis šokėjas parodo įgytą šokio technikos išmanymą, emocinės perdavos įgūdžius, ritmo pajautą bei, žinoma, fizinę ištvermę.

(daugiau…)

Kiniškoji kaligrafija nūdienos kontekste

Vakarų pasaulyje iš graikų kalbos kildinamo žodžio „kaligrafija“ (graik. Καλλιγραφία; kalligrafía) reikšmė dažniausiai tapatinama su pažodiniu jo vertimu – „graži rašysena“, pirmenybę teikiant vizualinei estetikai. Tuo tarpu Kinijoje žodžio kaligrafija (kin. 书法shufa) reikšmė – „rašymo metodas“ ar „įstatas“, byloja apie tūkstančius metų menančias filosofines bei kultūrines rašybos meno ištakas. Kinijoje kaligrafija nuo seno laikyta aukščiausia meninės išraiškos forma ir po šiai dienai yra išlikusi ypatingai didelę įtaką darančia jėga kasdieniame Kinijos visuomenės gyvenime. Kaligrafija ir skirtingų jos stilių susiformavimas istoriškai siejamas su ankstyvąja rašybos praktika. Tai – bene mėgstamiausia ir labiausiai vertinama vietinės inteligentijos meninės raiškos forma, glaudžiai susijusi su socialiniu ir kultūriniu šalies tapatumu. Toks kaligrafijos statusas pabrėžia nenuginčijamą žodžio ir kalbos svarbą tiek kinų klasikinėje, tiek modernioje kultūroje.

(daugiau…)

Sanskritik Mandala V : Laisvės ribos

Vasario 1 – 28 d. įvyko penktoji Sanskritik Mandala dalis, kuri pripildė kūrybinių pliūpsnių pačią rytų Indijos gilumą – neaprėpiamus Asamo valstijos tolius. Šiais metais į keturių savaičių programą pakviesti dalyviai iš Lietuvos turėjo galimybę ne tik susipažinti su vietos kultūra, istorija bei meno pasauliu, bet ir buvo kviečiami pristatyti Lietuvos kultūrą, tautodailę, istoriją bei meną Guvahačio miesto ir universiteto bendruomenei. Vykdant įvairias edukacines veiklas bei organizuojant kultūrinius renginius buvo siekiama glaudesnio tarpkultūrinio bendradarbiavimo, abipusių kultūrinių
mainų.

(daugiau…)

Taivano Kinas


Azijos menų centras ir Vilniaus universiteto Azijos ir transkultūrinių studijų institutas kviečia susipažinti su Taivano kinu. Šeštajame ir septintajame dešimtmečiuose Taivanas kūrė išskirtinį kokybišką kiną, kuris, pasikeitus politiniam klimatui, buvo pamirštas ir nugulė į archyvus. Tik 2012 m. Taivano kino institutas inicijavo projektą restauruoti ir naujam gyvenimui prikelti populiariuosius taivaniečių kalba kurtus filmus.

(daugiau…)

Apie Indiją, kūrybą ir ne tik. Pokalbis su Filomena Linčiūte-Vaitiekūnaite

Su Filomena Linčiūte-Vaitiekūniene, dailininke, kūrusia scenografiją ir kostiumus vieniems iš žinomiausių mūsų šalies filmų ir spektaklių (miuziklas „Velnio nuotaka“, „Kelionė į rojų“ ir kt.), tapytoja, dalyvavusia projekte „Sanskritik Mandala“ Indijoje, susitikome jos jaukiuose namuose.

– Perskaičius jūsų dosjė, akivaizdu, kad gyvenime kūrybos keliu visad judėjote kryptingai, baigėte scenografiją ir pasinėrėte ir teatro bei kino pasaulį. Ar taip ir buvo? Kodėl pasirinkote menininkės duoną?

(daugiau…)

Paroda „Sign Here“. Neišdildomas Indijos autografas

„Kultūros siela – tai sielos kultūra“, – yra pasakęs Jozefas Hofmileris. Būtent tokio tikslo sieks  2018-ųjų metų rugpūčio mėnesį Vilniuje „Kūrybos Rato“ (Lietuva) ir NGO Parivartan Assam (Indija) organizuojamas projektas „Sanskritik Mandala IV“ kurio metu menininkai kurs, bendraus, padės pažinti rytietišką kraštą ir plėtos ryšį tarp Lietuvos ir Indijos.  Lietuvoje šis renginys vyksta jau trečią kartą, kasmet vis pakviesdamas menininkus iš Indijos. Šie metai taip pat ne išimtis – į Lietuvą atvyksta Kedaras Pradipas Namdas, Mamta Chitnis Sen ir Sukanya Garg – trys indų menininkai dalysis savo patirtimi, bendraus su žmonėmis ir kurs kūrinius, kurie vėliau bus pristatyti Užupio meno inkubatoriaus „Galeroje“ Vilniuje ir Berlyno meno galerijoje „Under The Mango Tree“.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(daugiau…)

WABI–SABI tobulumas netobulume

Lietuvos vaikų ir jaunimo centras kartu su Japonijos ambasada Lietuvoje ir Azijos menų centru organizuoja nacionalinį, pusę metų vyksiantį Japonijos menų ir kultūros projektą „WABI–SABI tobulumas netobulume“.

„WABI–SABI tobulumas netobulume“ – tai projektas, kuris skatina visus Lietuvos moksleivius susipažinti su Japonijos kultūra iš arčiau, kuriant ir atskleidžiant tobulumą netobuluose dalykuose, įvairiomis Japonijos meno raiškos formomis. Projekte gali dalyvauti pavieniai moksleiviai arba vaikų ir jaunimo formaliojo bei neformaliojo ugdymo įstaigų pedagogai su savo ugdytiniais. Visi jie kartu su ugdymo įstaiga bus įtraukiami kaip projekto partneriai ir projekto veiklų vykdytojai. Projekto pabaigoje bus apdovanojami dalyviai bei laureatai, vyks visų projekto dalyvių kūrybinių darbų paroda.

Japonijos meno raiškos formos – anime, manga, haiku, kokeshi, sumi-e, kaligrafija. Išsamesnius aprašymus galite rasti projekto nuostatuose.

Registracija dalyvauti projekte vyks iki 2016 m. lapkričio 4 dienos (pratęsta).

2016 m. lapkričio 11 d. įvyks projekto atidarymo renginys, kurio metu bus siekiama Lietuvos origami lankstymo rekordo. Taip pat renginio metu pedagogus konsultuos Japonijos meno raiškos formų ekspertai. Daugiau informacijos apie atidarymo renginį kvietime.

Daugiau informacijos – http://lvjc.lt/wabi-sabi-tobulumas-netobulume/

4-1